Церква не може брати участі в політичній боротьбі, передвиборчій агітації, кампаніях на підтримку тих чи інших політичних партій, громадських і політичних лідерів
Амвон – це місце для Благовістя про Христа Воскреслого, і ні в якому разі не можна використовувати його для виголошення політичних ідей та балочок про цивілізаційний вибір.
Коли я чую, як шанувальники монархії чекають на «майбутнього земного царя», який створить для них якусь ідеальну земну державу, то відчуваю, яку духовну небезпеку несуть в собі подібні очікування…
Є вкрай обнадійливим, що у відповідь на усі зневажливі оцінки собору у Феофанії пролунали численні голоси ієрархів та священників Української Православної Церкви, які були особисто присутніми на соборі
З упевненістю можна констатувати – рух до автокефалії, зафіксований рішеннями Собору у Феофанії, розпочався саме знизу, а не був нав'язаний зверху єпископами чи політиками.
Як Церква ставиться до держав імперського типу? Яку оцінку надає Церква різним типам імперської ідеології? Як ми маємо ставитися до сучасних форм імперіалізму?
«Українська Православна Церква завжди з вдячністю пам’ятатиме слова підтримки, а також його сміливу, безкомпромісну та чесну канонічну позицію, з якими новопреставлений ієрарх виступав у кризові моменти потрясінь церковного миру в Україні і ширше в усьому православному світі»
Сильвестр (Стойчев), архим. Дискуссия между профессорами Ю. А. Кулаковским и М. Г. Ковальницким о правовых аспектах отношения римских властей к христианам до издания миланского эдикта ТКДА №19
В річницю Собору у Феофанії спробуємо проаналізувати не тільки його рішення, а й ті процеси, які протікали в нашій Церкві та українському суспільстві за останній рік
Штучно створений більшовиками бар’єр між храмом і музеєм, Церквою та державою, наукою і богословськими школами, за минулі тридцять років було практично подолано. Але чи не є ми зараз свідками зведення нового бар’єру?
The situation around the termination of the agreement between the National Historical and Cultural Preserve “Kyiv-Pechersk Lavra” and the monastery of the same name of the Ukrainian Orthodox Church has shown how fragile the relations of the Church and state structures can be in an absolutely seemed to be a secular state